تبدیل عکس به متن

براحتی از نوشته ها عکس بگیرید و تایپ آن را دریافت کنید

تبدیل عکس به متن به سهولت با این روش برای شما مهیا می باشد.کافی است از متن کتاب خود عکس بگیرید و تایپ شده آن را دریافت کنید.این ربات برای همه زبانها فعال می باشد.

تبدیل عکس به متن

مراحل کار:

۱- ابتدا در تلگرام ربات TexifyBot@ را جستجو کنید.

۲-پس از ورود به ربات در قسمت پایین صفحه بر روی دکمه START کلیک کنید.

۳-اکنون دکمه START را انتخاب و زبان دلخواه خود را انتخاب کنید.

فیلم آموزش و روش کار در ربات در ربات موجود است.

۴- اکنون از صفحه کتاب یا متن خود عکس بگیرید و منتظر پردازش صفحه بمانید تا آن را تایپ شده به شما تحویل دهد.

برای گرفتن عکس دقت کنید:عکس واضح با نور مناسب باشد.

بصورت مستقیم عکس بگیرید بطوریکه عکس کج نباشد.

دور عکس قسمتهای خالی نباشد که با ابزار کراپ در زمان عکس گرفتن می توانید آن را اصلاح کنید.

OCR او سی ار چیست :

OCR که مخفف عبارت Optical Character Reader است.این فناوری به ما امکان می‌دهد تا صفحات حاوی نوشته و متنی که اسکن کرده‌ایم  یا واضح عکس گرفته ایم را از فرمت عکس به متن تبدیل کند. دانشجویان، نویسندگان، مترجم ها و… که مقالات و متن های مختلفی را عکس می گیرند و یا اسکن می‌کنند، به راحتی می‌توانند فایل ها را به متن تبدیل کنند.

بعد از اینکه تصویر حاوی متن را اسکن می‌کنیم و می خواهیم با او سی ار متن آن را استخراج کنیم، کامپیوتر پردازشی را بر روی تصویر انجام می‌دهد. ابتدا تصویر را به بخش های جدا از هم قسمت بندی می‌کند. سپس با استفاده از الگوریتم های پردازش تصویر و عکس و با هوش مصنوعی حروف داخل عکس را از درون متن استخراج می‌کند. اما ممکن است متن شما هنگام عکسبرداری انحراف زاویه داشته باشد. بنابراین کامپیوتر عکس را چند درجه می‌چرخاند و دوباره پردازش انجام می‌دهد. البته در بیشتر موارد کار به همین آسانی که گفتیم  نیست و بسیاری عملیات پیچیده تر دیگر باید روی تصویر انجام شود تا متن به درستی استخراج شود.